zondag 1 juni 2008

Eerste Brief

Hey Lieve Familie,

De eerste dag was erg moeilijk voor me. Daar realiseerde ik pas dat ik 1 jaar weg zou zijn en dat ik alles moest vergeten van thuis en 100% moet focussen op Christus.
De tweede dag ben ik met mijn collega, Elder Owuor uit Kenia, geroepen als district leider in disctrict 1 --> dat is onze kamer, 6 man in totaal. Dat gaf me veel energie en doorzettingsvermogen om een goed voorbeeld te zijn voor anderen. Volgende week zondag moet ik ook de kerk leiden.
Het is zo grappig met sommige Zuid-Afrikaans te praten (woordjes dan he :P). Ze noemen het gewoon Afrikaans met een mooi accent.
Gisteren hebben we zoveel geleerd, we hebben veel lessen, erg goed en spiritueel, soms wel moeilijk te concentreren vanwege alle Afrikaanse accenten.
Ik wil graag een zendeling worden en er is een groot verschil tussen op zending gaan en zendeling worden. We studeren minimaal 10 uur per dag the Gospel of Jesus Christ. Eindelijk de mogelijkheid om veel kennis op te doen. Het is hard werken, maar wel lekker.
Deze MTC is trouwens 5 jaar oud en ik ben de eerste Nederlander! Dat is wel gaaf ;) Iedereen kent me dan ook als Elder Rijken of als Elder Holland.
(..)
Ik heb er erg zin in, moet er nog aan wennen allemaal maar dat komt vanzelf.
Laat de familie weten dat alles goed is, bid voor me, ik bid voor jullie!

With much Love

Elder Rijken

1 opmerking:

lisavanengelen zei

Hallo Lucas,

hier een reactie van mij,
het duurde even maar hij is er toch! (ik was namelijk de site even kwijt, maar na veel proberen heb ik hem toch gevonden!)

ook heb ik van vera de adressen gekregen en kan ik je nu ook brieven schrijven.

Maar zo te zien was al die spanning niet nodig & heb je het er goed naar je zin. het is een lieve brief wat je erop hebt gezet!. Maar over dat accent, het zou vast wel wennen en als je terug komt en ook Afrikaans gaat praten dan zullen wij misschien ook wel even moeten lachen.

ik wens je heel veel succes, geluk & plzier! En natuurlijk zou ik voor je bidden.

Groetjes, Lisa (je nichtje).